SOEP - kool

Wat kan ik er zoal ingooien?
*In een redelijk grote pan gooi je; *500 gram (groene) kool in reepjes gesneden *1 ui in gehalveerde ringen *2 teentjes knoflook *1 liter bouillon *eventueel 100 gram pasta *kruiden; tijm bijvoorbeeld *en olie, daar begin je mee...

Dus ik begin met de olie?
*Ehm, nou nee. Ik begon met de bouillon te trekken, die ik even in een maatbeker goot om later weer toe te voegen. Dan de olie in dezelfde pan verwarmen, knoflook persen en dat met de ui even fruiten in de olie.
*Daarna voeg je de kool toe, die je even mengt met de ui- en knoflook-olie. Als dat gebeurd is, giet je de bouillon erbij en voeg je de 'eventuele' pasta toe... en de kruiden. Het geheel af en toe even doorroeren en lekker zo'n 10 minuten laten pruttelen. Het kan langer, maar hoe langer je het kookt, hoe meer voedingsstoffen er verloren gaan. Heb je meer smaak van de bouillon, proef je de groenten niet meer.

Nog tips?
*Probeer dit eens met andere groenten, andere kruiden.
*Serveer met vers brood, 'staafjes' rauwe paprika of handje noten voor iets om in te bijten voor de liefhebbers. Wat geraspte geitenkaas erover smaakt ook.
*Ik haal aan het einde de staafmixer er even doorheen, aangezien zoonlief geen repen kool of ringen ui naar binnen gewerkt krijgt zonder gigantisch te knoeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten