Ik was, eerlijk gezegd, een beetje beledigd. De verloskundige schrapte met een resoluut gebaar mijn beroep van de controlekaart. Het was een ouderwets woord en bovendien klopte het volgens haar niet, want ik was 'ook nog moeder'. Nou, speciaal voor de verloskundige;
huisvrouw de huisvrouw zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ˈhœysfrɑu] Verbuigingen: huisvrouw|en (meerv.)vrouwelijke partner die thuis zorgt voor het gezin en de huishouding.

En elders;
huisvrouw degene die in het huishouden in hoofdzaak verantwoordelijk is voor de werkzaamheden in het huishouden, zoals boodschappen doen, eten koken, huis schoonhouden, wassen etc. en die niet tegelijk ook de hoofdkostwinner is.

Om het allemaal nog beroepswaardiger te maken, bij deze ook mijn 'werkluch' van vandaag; banaan-roeryoghurt-smootie met havermout, twee rijstwafels en een sinaasappel. En zoals elke hardwerkende vrouw die heeft, mijn gadget; de Tupperware sinaasappelpeller!

1 opmerking:

  1. Haha ik als blondje dacht in eerste instantie dat dat blauwe een haaknaald was! Wat een handig ding lijkt me dat. Rijstewafels vind ik ook zo lekker, vooral met pindakaas met nootjes mmmm. pascale x

    BeantwoordenVerwijderen