19072014 | perspectief


Dat zet al je plannen en bezigheden toch in een ander perspectief, zo'n nieuwsbericht. Wat als ik daar nu in had gezeten met mijn man en onze kinderen? Het is zo absurd en onwerkelijk. Zo tragisch.

Vreselijk is het lot der mensen -Herman Gorter
Vreselijk is het lot der mensen.
Tussen hen woedt eeuwige strijd.
De machtigen strijden om het bezit
der aarde en offeren de massa,
de arbeiders,
de miljoenen,
op in de strijd voor het niet hunne.

Vreselijk is het lot der mensen.

Mijn gedachten gaan naar dat vliegtuig, de reizigers. Hoe is het afscheid geweest? Waren er - daar duizenden meters boven de aarde - nog enkele seconden om na te denken, om iets te zeggen, om te bidden? En wat, als die tijd er niet was? 
Wat als wij die tijd niet krijgen? Zijn we dan voorbereid? En nu we die tijd nog hebben; grijpen we die tijd om God te zoeken? Hoe gaan we om met onze dierbaren? Dat zet al je plannen en bezigheden toch in een ander perspectief, zo'n nieuwsbericht. 

"Maar ik vertrouw op U, o HEERE! Ik zeg: Gij zijt mijn God. Mijn tijden zijn in Uw hand;..." Psalm 31:14 en 15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten