SINAASAPPELSAUS

Witlof is behoorlijk bitter. Sinds ik mijn groente stoom in plaats van kook, is de smaak beter, maar toch blijft het een lastig product voor een klein kind. Door de kookcursus ben ik me meer bewust van smaakcombinaties en zodoende bedacht ik dat er iets zoets bij de witlof moest. En het moet natuurlijk zo gezond mogelijk. Het werd dit oersimpele sausje.

Wat heb je nodig voor zo'n vier personen?
*3 geperste sinaasappelen *een fikse eetlepel maizena en natuurlijk een *garde en een *pannetje *eventueel een eetlepel citroensap

Check, check. En nu?
*Verwarm de sinaasappelsap en eventuele citroensap in het pannetje en voeg al roerend met de garde de maizena toe. Breng dit aan de kook, nog effekes laten pruttelen en klaar!

Tips?
*Stoom de witlof, maak een aardappelpuree (zachter dan een 'brok', dus voor de kleintjes en sommige volwassenen aantrekkelijker) en voor de 'bite' zou je al dan niet geroosterde pijnboompitten of walnoten toe kunnen voegen. Een restaurant is er niets bij.
*Klontjes? De maizena kun je van tevoren even zeven om dit te voorkomen. En al roerend toevoegen hè?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten