Ineens - na vele pogingen van onze kant - blijkt zoonlief heel veel gezien, gehoord én onthouden te hebben. Met gemak past hij het toe. Hij bouwt, geconcentreerd zichtbaar met plezier, DUPLO-kunstwerken, doet verwoede pogingen zijn kleurpotlood net zo vast te houden als ik, kan zelf zijn sokken aandoen en corrigeert zichzelf hoofdschuddend met 'kanniet' of 'magniet'.  Samen tuinieren of op eigen houtje de ramen zemen; het is waarschijnlijk heel normaal voor een tweejarige puber, maar ik kijk vol verwondering en heel veel trots toe. Ook de 'bas-lessen' gaan goed; we zijn nu druk met gebaren en uitdrukkingen benoemen en nadoen. Met je tenen knisperen en op de grond liggen zoals Bas, blij of boos - helaas z'n favoriet - kijken, zoals op de tekeningen in de peuterbijbel. Op dit moment lees ik dit boek en dit boek.
Lezen jullie - indien van toepassing - boeken voor jullie opvoeding? Zo ja, welke?

1 opmerking:

  1. Wat fijn, zo'n rustige periode :) waarbij alles op z'n plekje valt.
    En heerlijk om te kunnen zien, die groei. Hier is de kleine man ook driftig bezig met lego. Merk wel dat hij een stuk sneller leert doordat hij een voorbeeld heeft (doet alles na van grote broer).
    Heb diverse ontwikkelingsboeken verslonden toen mijn eerste klein was (naast mijn psychologie studie) en ben nu meer bezig met de boeken van How to talk to kids, dankzij nieuwe fases met de oudste zoon ;)

    Ennn... de boze bas is ook wel zo'n hele gave om te doen... dat is iets wat 'normaal' niet altijd mag, dus lekker laten uitleven in dit spel :D

    BeantwoordenVerwijderen