22052014 | met BEP boodschappen doen.



"Gaat u voortaan ook met BEP boodschappen doen? Beperk Elk Plasticgebruik en neem uw eigen tasje mee voor uw appels en prei. Of iets anders uiteraard..."

Ik neem altijd plastic tasjes mee naar de pluktuin om m'n spinazie, krop sla en rabarber in te vervoeren. Je herbruikt de tasjes van kledingwinkels en dergelijke dan wel op een mooie manier, maar ik vroeg me af of het niet nog beter kon. En toen bedacht ik me, dat ik ook voortaan met het shoppen van kleding bijvoorbeeld zelf een tas kan meenemen. En wat dacht je van de appels op de markt of de nectarines in de supermarkt? Wegen en hops, in je eigen tasje. Even je tas aan de marktkoopman geven, dat wil hij vast wel. Ik naaide er een aantal, ook voor de markt waar ik binnenkort op hoop te staan. Is het niet enig geworden? Ik ga er meteen patent op aanvragen :p

Deze mevrouw - met een 'zero waste' huishouden - gaat zelfs boodschappen doen met weckpotten. Ook een idee.  Spoel even door naar 48 seconden, als je meteen wilt weten waar ik het over heb. Ik zeg; Inspirerend!

2 opmerkingen:

  1. Ik stop alles in de fietsmand. Die neem ik mee de winkels in. Als ik veel heb lukt het natuurlijk niet. Boodschappen bij de supermarkt gaan gewoon in twee kratten ren 1 shopper en 1 vriestas. Hup de auto in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg! Ik wil ook meer doen aan mijn plastic overschot. Zo houd ik alle supermarkt plastic tassen en hergebruik ik ze als papierverzamelingstassen, om vervolgens na die functie naar de plastic afvaldepot ernaast te deponeren. En standaard gebruik maken van de stevigere variant tas, die veel langer meegaan! Toch goed om altijd na te blijven denken over alternatieven; het kan zoveel 'beter'!

    BeantwoordenVerwijderen