28072014 | zonsopgang









Leah Nore is erg ziek geweest, vorige week. Gelukkig kreeg ze iets voorgeschreven door de dokter, zodat ze niet uitdroogde. Zo zielig om haar zo zwak en pips te zien. Ze kon niet eens meer kruipen en liet haar hoofdje hangen als ik haar optilde. Dan zie je maar hoe kwetsbaar het leven is. Ze voelde zich vandaag duidelijk een stuk beter. Gelukkig maar. Ze heeft heel wat uurtjes op haar kamertje doorgebracht en zeg nou zelf, dat is toch geen straf? Haar kamertje is net een alternatieve fruitmand.

Het moest eerst een soort oude-school-stijl uitstralen, maar uiteindelijk is het een hippere versie geworden. En o, wat ben ik toch fan van de IKEA. Het rode stoeltje op de eerste foto is ook van de IKEA, ik vermoed uit vroegere jaren. Ik heb hem gered uit de kringloop voor nog geen twee euro. Haar 'lappendeken' komt ook bij de Zweedse woonwinkel vandaan. Verder is het ook veel gekregen goed, hoor. Het bedje en de commode stammen nog uit het tijdperk dat mijn man baby was (zo'n leuk idee dat hij er ook in heeft gelegen) en ook de aap-noot-mies-plaat komt bij mijn schoonouders vandaan. Als ik goed kijk, dan heb ik nauwelijks zelf iets aangeschaft. De schildpad op de stoel en het vestje haakte mijn zus, het vilten klokje is een kraamcadeau van mijn moeder. Ook het speelgoed is gekregen. En het konijn maakte Reint - mijn ontwerp en ik gaf het ook maar een likje verf. Voìla. Haar kamer doet me denken aan de zonsopgang, met die kleuren en het licht.

Nore betekent ook 'De Heere is mijn licht', zoals in psalm 27. Het is net of ze me daar telkens aan herinnert. Gisteren ging de preek over Simson, wat ook iets in die richting betekent; 'opgang van het licht.' Is dat niet hoopgevend, ook in deze donkere tijden van oorlog, geweld, rampen en al het andere leed? In tijden van zwakheid, ongeloof en verstikkende, meeslepende zonden? 

"Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen; en gij zult uitgaan, en toenemen, als mestkalveren." Maleachi 4:2

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven. Ja idd, dat is hoopgevend in een onzekere tijd, die opgang van het Licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah, wat een mooie foto's.
    En wat zielig, zieke kindjes.
    En wat een mooie betekenis van haar naam!

    ps: Dank je wel voor je mail pas. Sorry dat ik niet heb terug gereageerd nog! Maar het is hier zo knetterdruk. Hal, keuken, bijkeuken, wc en douche wordt verbouwd. In een piepklein huisje, waar we ook nog eens leven met z'n vijfjes..
    Hoop binnenkort te reageren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen