23092014 | in beeld



Ik ben bezig met de albums van de kinderen. Een geboorte-album en dan voor elk jaar één. 
Net als de kalender die op hun kamer hangt, waar ik op noteer wanneer ze wat deden of zeiden, probeer ik het allemaal 'in beeld' bij te houden. Dat valt niet mee. Maar zoals ik ook in mijn album blader, kunnen zij - bij leven en welzijn - straks ook bladeren door die van hen. 
En zo heb je met wat foto's toch een groot deel van het leven in beeld. Heel veelzeggend en waardevol, zo'n vastgelegd moment. Op het potje, met de fiets, de eerste stapjes of wilde ondernemingen... En dan zit je toch ook verwonderd te kijken naar hoe snel het allemaal is gegaan. Heel cliché, maar waar. 
Vaak zeggen vreemden bij bijvoorbeeld de supermarkt, die even een praatje maken; 'Geniet er maar van, hoor. Het is zo voorbij!' Ik vergeet echt nog wel eens te genieten van het feit dat Lev nu nog lekker thuis is, om maar een voorbeeld te noemen. Maar de tijd komt niet meer terug. Snel nog even genieten dan... ;)

Gelukkig hebben we de beelden nog. 



3 opmerkingen:

  1. Ik ben al jaren achter met albums, hoop het ooit weer eens op te pakken. Het beste is gewoon bijhouden... ;-) En inderdaad, het gaat héél snel!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog heel wat in te halen qua foto's! Volhouden. het is zo leuk voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaah, ze zijn allemaal lief, die foto's..
    Maar de mooiste vind ik misschien toch wel dat kleine knuistje bij die beker.. Schattig!
    Leuk, om het goed bij te houden.. ik heb ook nog wat in te halen..:)

    BeantwoordenVerwijderen