16012015 | telefoondraad




"Hé wat leuk, aan het haken?"

Nou nee, nog niet. Ooit kreeg ik heel veel wol van een kennis van mijn schoonmoeder. Enthousiast en dankbaar begon ik met het haken van een sprei voor Leah Nore. Maar nog niet eens een derde deel gehaakt en ik was het spuugzat. Het ding werd loodzwaar en ik kwam wol tekort. Het project werd uitgesteld tot 'ooit' en belandde op de zolder in een tas. En daar staarde hij mij elke keer beledigd aan als ik boven kwam. 
Vorige week kreeg ik nog zo'n zelfde soort lading wol, alleen dan in het blauw. Zo mooi, zo mooi... Maar het paste niet bij de deken - vond ik - en het idee van die deken was ondertussen allang vervangen voor sprei LEKANDE van de IKEA.  

Ik bedacht iets anders. De wol is te vervilten. En dus ga ik dat ook doen. En zodoende. Ik trok de hele halve sprei weer uit tot telefoondraad, waar ik in totaal wel minstens drie uur mee bezig ben geweest. De bol wol is zo groot als een voetbal. En hier vond ik een leuk patroontje (veel overzichtelijker dan zo'n erom eindeloze lap) en die ga ik veelvuldig maken. En wat ik er daarna mee ga doen is een verrassing. 

Ik heb mijzelf ondertussen wel beloofd dit écht af te maken. Help me even herinneren als het resultaat uitblijft... En voor degene die geen steek van haken of breien begrijpt, maar dit wel wil; de site van Drops garen bevat heel veel duidelijke instructievideo's.
De wol is overigens LANA GROSSA FELTRO

2 opmerkingen:

  1. Anoniem21.1.15

    Ik kan echt niet haken. Maar wat een leuke blog heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment. Nu, die instructiefilmpjes zijn écht een aanrader hoor, mocht je het willen leren.

      Verwijderen