25032015 | bloemschikken





Afgelopen week hadden we in de kerk een bloemschikworkshop voor een goed doel. Eigenlijk meerdere goede doelen, want naast het bedrag dat we ophaalden, was het ook nog eens heel gezellig. Degenen die om het hardst riepen 'er niets van te kunnen' bleken toch hele mooie bloemstukken te kunnen maken. Nu was het dan ook erg 'makkelijk' dat het stuk stap voor stap werd opgemaakt. 
Ik dacht; dat wil ik thuis ook eens doen. Op het moment heb ik vaasjes en weckpotten met hyacinten en paarse anemonen staan. Meestal zet ik dan ook iets op het 'muurtje' achter de toilet. Maar die geur doet het daar niet zo goed, het lijkt wel of er iemand de boel heeft 'bevuild' ;) Tijd voor iets anders.

Op internet staan genoeg filmpjes en plaatjes die helpen kunnen. Van de onderstaande video kreeg ik goede zin. Handige tips; de emmer of vaas die je gebruikt eerst met plakband 'indelen', zodat je bloemen niet alle kanten op vallen. En dikke stelen openknippen had ik ook nog nooit gedaan, dat zal wel voor het opnemen van water zijn of iets dergelijks. Geinig idee ook, dat stokje met een vlaggetje erin, voor de persoonlijke boodschap.
Tijd voor pioenroos, vlinderstruik en annabelle is het nog niet, dus je moet wel even op zoek naar alternatieven. Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten