13102015 | weven





Het is herfst. En dat is, naast de temperatuur, buiten en binnen goed te merken aan de kunstige webben. En daar waar de spinnetjes een web weven, weef ik met mijn weefraam. 
En dat is zo heerlijk om te doen. Niet om vieze beestjes mee te vangen, hoor. Maar gewoon. Omdat het leuk is. En omdat je er zulke fijne wandkleedjes van kunt maken, of misschien wel een placemat. 

Elke keer een klein beetje. Je legt het zo weg en je kunt er zo weer mee beginnen. Ook als je een foutje maakt is het lang niet zo ingewikkeld als met een brei- of haakwerk om het te herstellen. En er zijn zoveel mogelijkheden. Zoveel verschillen in draad, steken, patronen. En je bent ook van de wol-resten af.
Het is niet perfect, bij lange na niet. Maar als je een spinnenweb bekijkt is die ook niet helemaal symmetrisch. En daar houd ik nou juist van. Streven naar perfectie lijkt me een zinloze bezigheid op deze aarde. 

En het goede nieuws van vandaag is dat ik vanaf volgende week ook weef-workshops geef. Niet zo'n grote lap, maar een kleintje (anders krijg je het niet in een avond af). Eerst wat tips en trucs en daarna mag je fijn zelf een weefwerk maken. Zin in? Neem gerust contact op.

Aanstaande zaterdag sta ik - met mijn weefraam - op de ladiesnight in Het Witte Paard, te Zelhem. Vanaf 19.30 uur staan er allerlei kraampjes en is er het één en ander te doen. Welkom!




2 opmerkingen: