11032015 | theeproeverij






Ken je Fleur de café al? Ze verkopen koffie, maar ook erg veel thee. Heel erg veel. En niet zomaar thee, maar hele lekkere, pure, speciale thee. (Ik probeer zo min mogelijk bijvoeglijk naamwoorden te gebruiken, maar sorry...)

In het winkeltje waar ik mijn workshops ga geven, verkopen ze de thee. Het is losse thee en ze gebruiken bij Fleur de café echt alleen maar pure smaken. Ik ben mee geweest naar de groothandel in Deventer en daar heeft een meneer me even helemaal ondersteboven geholpen, want een heleboel dingen over thee wist ik niet. Dat is heel leerzaam, maar soms ook verbazingwekkend (bedenkend dar er genoeg theemerken zijn die zeggen een aardbei te gebruiken - helemaal eco-biologisch en dan is het een aroma... tssss.) En ooit wel eens een theebloem gezien? Google maar even, zo bijzonder!

Dat Fleur de café pure producten gebruikt, dat proef je. De thee ruikt behoorlijk sterk, soms haast overweldigend. Maar de smaak is vaak mild en aangenaam. Niet zo zwaar. Puur. Dat dus. Echt een perfecte thee voor een 'momentje'. En dan bedoel ik niet een speciale gelegenheid - dat ook - maar ook voor mensen als ik. Mensen die normaal niet zo snel gaan zitten voor een bakje koffie als ze alleen zijn. Voor deze thee ga je dus wel zitten. 
De thee lijkt duur, maar wat betreft kwaliteit helemaal niet overdreven en je gebruikt er niet veel van per kopje. Ik trek er gerust nog een tweede of zelfs derde kopje uit. De smaak verflauwt dan wel, maar is nog steeds lekker.

Toen ik terugkwam van vakantie, zat er bij de post een envelop van Fleur de café met drie zakjes om te testen en te beoordelen. Erg leuk om te doen. Zat ik daar snuffend en nippend, met een aantekeningenboek gereed. Mijmerend en zoekend naar herkenbare smaken.
Als je dat ook wilt, moet je hun facebook-pagina liken en de berichten in de gaten houden. Als er een oproepje komt, moet je snel reageren en dan krijg je de zakjes opgestuurd. In ruil voor je mening. Hoe leuk is dat?

1 opmerking:

  1. Ik gebruik altijd losse thee, zonder aroma's en andere troep. Dat is pas echt genieten van een kop thee. Ik zal eens naar hun fb pagina gaan. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen