08052015 | allemaal lapjes




Wat een vreemd weertje is het toch. Beetje fris, zonnig, waterig en warm. Of iets daartussen. 
Net wel of net niet buiten-zitten-weer. Lange mouwen zijn al snel te warm, korte mouwen te koud... 

Ach, ik zit toch binnen. Ik ben de achterkant van een wollen deken aan het opfleuren met allemaal lapjes. Is hier een handige manier voor? Ik vind het maar een gepuzzel. Afgezien daarvan; het voorlopige resultaat is al erg leuk. 

En als het dan écht heel warm is, slaan we de deken uit en gaan we picknicken. En anders houden we hem voor binnen.

Ik zit regelmatig in m'n eentje te mompelen en dan wordt er constant gevraagd; 'Wat zeg je?' 'Niks, ik zeg het tegen mezelf.' Wat Lev totaal niet begrijpt.
Net las ik onderstaande tekst (zie afbeelding) op het zakje met nieuwe naaimachinenaalden van de fourniturenkraam op de markt. En daar moest ik om lachen. 
'Waarom lach je?' 
Ik probeerde het uit te leggen, maar Lev zag er geloof ik niet de humor van in. Ik wel. De verkoper in die kraam is inderdaad klein. En dat grote assortiment valt wel wat tegen. Al twee keer misgegrepen; ik moet formband hebben. Geen idee hoe ik dat toe moet passen, want het is me nogal een project, die positiejurk. Maar met hulp van mijn moeder ben ik al een heel eind. 
En wat worden we blij van al die mooie lapjes zeg. Je zou toch spontaan aan het quilten slaan.

Goed weekend allemaal!


1 opmerking:

  1. Anoniem8.5.15

    Gaat vast mooi worden. Nee, ik weet geen handige manier hoe dat moet. Succes, de kleurtjes en motieven staan leuk bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen