19102016 // herfst




Herfst. Wat een heerlijk jaargetijde is dat toch. Ik bedoel de echte herfst, met warme tinten, gouden zonnestralen en het huiselijke. Heel idyllisch, totdat je kinderen zich gedragen als een herfstige regenbui. Ze renden net nog gillend door de gang hier. Zucht.
In de buurt hier is een zorgkwekerij met massa's pompoenen. Ik ga voor de pasteltinten, gezien op instagram. Misschien sluiten we deze week nog aan bij één van de workshops; een pompoen uithollen met de kinderen. (klik voor meer info).








Verder duiken we af en toe het bos in om een tas te vullen met dennenappels en voor de frisse neus. Meteen een mooie gelegenheid om de camera uit te proberen, alhoewel ik er nu op een groot scherm achter kom dat er iets niet helemaal goed gaat soms. Nog even oefenen dus.






We wonen hier nu al een poosje en ooit had ik beloofd wat te laten zien van het huis. Het kwam er niet van - je wilt toch dat het er ook een beetje fatsoenlijk uitziet enzo - maar nu ik een nieuwe stoel bij de kringloop op de kop heb getikt, vond ik het wel een foto waard. Dit plekje is in onze slaapkamer; een werkplek voor de administratie van mijn man of waar ik blog. Het bureau is ook een kringloopvondst. Lekker veel licht vanuit het raam rechts, zeker nu de bomen wat kaler worden. 
Ik stel me zo voor dat deze stoel - die waanzinnig lekker zit - een echt origineel exemplaar blijkt te zijn van weet ik welke designer. Maar dat zal wel meevallen.  Het plezier wordt er niet minder van.



En verder gewoon wat huis-, tuin-, en keukenbezigheden. Breien, bakken, en heel veel saaie dingen. Echt, mocht je - net als ik - een hekel hebben aan appels schillen; de appelschiller is de oplossing. Wat een heerlijk apparaat. Schillen en meteen het klokhuis verwijderd, de appel wordt meteen ook in plakjes gedraaid. Met zo'n zes appelbomen in de tuin is dit geen overbodige luxe, neem dat maar van me aan. Appelmoes is nu in een handomdraai gemaakt.

3 opmerkingen:

  1. Anoniem21.10.16

    Wat een leuke foto's, ziet er gezellig bij je uit! Groetjes Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sowieso (geïnspireerd op) Deens design, die stoel. Schitterende vonst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Wat moet dat een heerlijk plekje zijn achter het bureau!

    BeantwoordenVerwijderen